lördag 29 oktober 2016

Kladdkaka med center och ricekrispies

Kladdkaka fylld med center som är toppad med chokladblandad ricekripies kan det bli godare än så?!! Knappast om ni frågar mig. Ja, här kommer då receptet som jag lovade er igår Läs HÄR >>
Jag knäppte av en hel del bilder på kladdkakan denna gång. Chokladtäcket som är blandat med ricekrispies blir ganska hårt ( men ändå vrålgott ) efter att det stelnat i kylen. Låter man kladdkakan stå ett tag i rumstemperatur så blir det något mjukare. Använd en vass kniv att skära med.
Receptet kommer här:
Recept
125 g smör
3 ägg
3 dl strösocker
2,5 dl vetemjöl
5 msk kakao
1 msk vaniljsocker
2 rullar center 2x78 g

Topping: 200 g mjölkchoklad och 3 dl ricekrispies

Gör så här:
Smält smör. Vispa ägg och strösocker pösigt
Blanda ner de övriga ingredienserna utom center

Häll smeten i smord springform Ø ca 24 cm
Tryck ner center jämt fördelat i kladdkakan

Grädda mitt i ugnen i 150° i 30 min. 
Låt svalna helt, tex. i kylen

Bryt mjölkchokladen i bitar. Smält över vattenbad
Blanda med ricekrispies och fördela över kladdkakan

Låt stå i kylen tills chokladen stelnat
Servera med tex. vispad grädde

______________________________
____________________________________



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar