söndag 9 oktober 2016

Paus i veckomatsedlarna

Gokväll allihop. Hoppas att allt är bra med er. Jag har precis landat framför datorn för att berätta lite om vad jag har för planer vad det gäller mina matsedlar. Jag har kört på med veckomatsedlar i några veckor nu, riktigt roligt har det varit att knåpa ihop dem. Men! Nu känner jag att jag måste fylla på bloggen med nya matrecept så att inte matsedlarna blir en upprepning med samma recept som tidigare. Hoppas att ni tycker att det är okej. Att fylla på med nya recept tar ganska mycket tid och därför känns en paus i just veckomatsedlarna nödvändig just nu. Detta gäller endast veckomatsedlarna, i övrigt rullar bloggen på som vanligt. Jag önskar så att jag hade ett helt gäng med medhjälpare runt mig som tillsammans med mig kunde driva den här sidan, det finns så mycket idéer i mig men jag räcker inte till för allt själv.  Och det känns så frustrerande! Dessutom hamnade jag på akuten förra hösten på grund av stress så jag måste passa mig så att det inte blir så igen. Att vilja mycket, och ständigt tala om för mig själv att jag är dålig när jag inte är tillräckligt bra på att klara av att uppfylla allt som jag planerar, det skapar en inre stress. Det är inte stressande att ha en familj med fem barn som många annars tror, inte för mig i alla fall. Min stress handlar om prestation. Det var lite från mig så här på söndagskvällen. Barnen säger att fläskpannkaka är ett måste på en matblogg så det ska jag fixa ett inlägg om under nästa vecka. Vi ses snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar