måndag 3 oktober 2016

Provsmakade bullar

Jag bakade ju bullar idag till kanelbullens dag imorgon Läs HÄR >> Jo, tanken var ju att vi skulle spara alla bullarna tills imorgon men hur lätt är det att INTE smaka på nybakade bullar. Det går ju nästan inte. När barnen kom hem från skolan och det luktade nybakat i huset fick de så klart smaka, jag och Ludwig provsmakade direkt efter gräddningen så det var ju inte mer än rättvist att de andra i familjen fick en varsin bulle också. Det som blev kvar har jag fryst in. Efter att bullarna svalnat förstås. Även om vi ska ha bullarna redan imorgon så förvarar jag dem i frysen så att de känns så färska som möjligt. Imorgonbitti plockar jag fram dem ur frysen och låter dem tina på ett fat på diskbänken. 
Ser ni katten på bilden. Det är Nisse, en av kattungarna som vi har tagit hand om Läs HÄR >> Fler bilder på Nisse finns HÄR >> och HÄR >> 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar