lördag 12 november 2016

Bountykladdkaka

Bountykladdkaka MUMS!! Idag lägger jag in ytterligare ett recept på en galet god kladdkaka här på bloggen. En smidig kladdkaka som är lätt att baka men ändå ser lyxig och arbetad ut. Den här kan man imponera på gästerna med. Som de flesta andra kladdkakor så blir bountykladdkaka bara godare efter en natt i kylen så förbered den gärna dagen innan servering. Skönt att slippa stressa.
Receptet kommer här:

Steg 1, Kladdkaka
125 g smör
3 dl strösocker
3 ägg
2,5 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
5 msk kakao

Gör så här:
Smält smöret. Vispa strösocker och ägg pösigt
Rör ner mjöl, vaniljsocker, kakao. Rör i smöret

Grädda kladdkakan i smord springform Ø ca 24 cm
Mitt i ugnen i 150° i 30 min. 
Låt svalna tex. i kylen
_________________________
Steg 2, Bounty
200 g kokos
1 burk sötad kondenserad mjölk 397 g
200 g mjölkchoklad
2 msk vispgrädde

Gör så här:




Nedan hittar du 3 till goda kladdkakor - Länk under bilderna





För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar