fredag 20 januari 2017

Frysa in chokladbollar

Igår rullade jag ihop ett gäng med chokladbollar som jag skulle frysa in. Att frysa chokladbollar går hur bra som helst. Sedan är det bara att plocka fram det antal man vill ha när till exempel barnen ska på picknick eller om de vill bjuda kompisar på fika. Frusna chokladbollar tinar ganska snabbt i rumstemperatur, precis hur lång tid det tar beror ju så klart på hur stora chokladbollarna är. Så här gör jag vanliga enkla chokladbollar (ca 25 st)

Recept
200 g rumsvarmt smör eller margarin
2 dl strösocker
6 dl havregryn
0,5 dl kakao
2 msk kallt kaffe
(Rullas i pärlsocker eller kokos)

Gör så här:
Dela smöret i bitar
Kör ihop alla ingredienser i några minuter med elvisp
Rulla ut valfria stora chokladbollar
Rulla dem i pärlsocker eller kokos (eller strössel)

Förvara chokladbollarna i kylen
eller frys in dem som jag tipsade om ovan


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar