söndag 22 januari 2017

Lego från Ullared och köttfärssås till middag


Barnen fick en hel del pengar i julklapp så denna helgen tog vi en tripp till Ullared så att de fick shoppa loss för sina pengar. Och bestämma själva. Att åka till Ullared i januari är helt perfekt om man vill slippa trängas i det stora varuhuset. Det var många bilar på parkeringen men luftigt och skönt inne på Gekås. 
Melwin köpte tv-spel för sina pengar och Ludwig fastnade i Lego hyllan. Han skulle köpa Lego. Inget av våra barn har tidigare varit särskilt intresserade av Lego så det enda vi har här hemma är stora legbitar, duplo. Tills nu, för nu har Ludwig startat upp en alldeles egen samling med massa små legobitar. Och han har redan önskat sig mer tills han fyller år. För att inte alla dessa småbitar ska hamna överallt så köpte jag ett tre-pack med små resväskor att lägga legot i. De var så söta med pirater på så de kan få stå framme och eftersom det är handtag på dem kan ju Ludwig enkelt plocka med sig sitt Lego till den plats där han vill sitta och bygga. 
Dagens middag hemma hos oss blev spaghetti och köttfärssås som jag drygade ut med riven morot. Perfekt när man är många runt middagsbordet och när det gärna får bli rester kvar till matlådor. Dessutom är det väldigt gott med riven morot i köttfärssås. Receptet lägger jag upp här på bloggen så fort jag hinner, nu ska jag bygga lego med Ludwig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar