lördag 4 januari 2014

Lata morgonar och brödbak

Vad skönt det är när hela familjen är lediga, lååånga lata morgonar. Myskläder, spela spel, läsa sagor och frukost klockan tio :) Vi brukar även passa på att fylla upp frysen med bröd när vi är lediga. Brödbak känns väldigt avslappnande och hemtrevligt, bara doften av nybakat får den mest grå och trista dagen att kännas riktigt härlig tycker jag.
Det jag lägger upp på bloggen är våra favoritrecept. Alltså testar jag inte ett nytt recept varje gång vi bakar utan vi brukar köra med våra gamla godingrecept. Men för att få lite mer material till bloggen exprimenterar jag ibland fram lite nya recept och blir det bra så blir det ett blogginlägg. Igår när vi bakade exprimenterade vi inte något alls utan körde på ett, eller faktiskt två recept som vi gjort hur många gånger som helst. Barnen följde själva mitt recept på bananmuffins och jag bakade russinbullar. Jag knäppte även av ett par bilder på det som vi bakade så det dyker upp på bloggen snart.

2 kommentarer:

  1. Många lata mornar har det blivit här också! Vår familj har verkligen lyckats vända dygnet! ser fram emot dina bakbilder!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. oj va de låter mysigt jag skall baka rågbröd imorgon ifall anfallet sitter i God fortsättning

    SvaraRadera