lördag 15 februari 2014

Muffins - Toscamuffins

Toscamuffins är galet goda muffins med ett täcke av tosca - Ni måste testa!
Ca 22 st

Muffinssmet
125 g smör
2 dl strösocker
2 ägg
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 msk vispgrädde

Gör så här:
Vispa smör och strösocker fluffigt.
Tillsätt ett ägg i taget under omrörning.
Blanda mjöl och bakpulver. Rör ner i smeten.
Rör sist i grädden.

Fördela smeten i muffinsformar
( fyll drygt halva formen med smet )
Grädda mitt i ugnen i 200° i 8-10 min.

Gör toscasmeten med muffinsen gräddas!
____________________________________
Tosca
100 g smör
100 g flagad mandel
1 dl strösocker
2 msk vetemjöl

2 msk mjölk

Gör så här:
Blanda ihop alla ingredienser i en kastrull
Värm under omrörning tills smöret smält

Bred tosca på muffinsen
Grädda mitt i ugnen i 200° i ytterligare 5-7 min.

__________________________________
Fler muffinsrecept hittar du HÄR >> >>
__________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>


För fler goda recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar