torsdag 16 april 2015

Skala potatis är tråkigt och nytt recept på gång

Idag lyfter jag fram det här tipset än en gång här på bloggen. Att skala potatisen dagen innan man kokar den gör så mycket för att matlagningen ska bli mer rolig och effektiv. Jag tycker verkligen att det är vråltråkigt att skala potatis. Att då börja matlagningen med att skala potatis till en familj med sju personer som vi är tar bort hela matlagningsglädjen för mig. Att istället ha färdigskalad potatis i kylen gör att jag kan lägga ner lite extra krut på det övriga som vi ska äta och det blir så mycket roligare. Det funkar hur bra som helst att låta den skalade potatisen ligga i kylen över natten tills middagen dagen efter. Självklart är det lika trist att skala potatis på kvällen men bra mycket roligare blir det dagen efter när man redan har det gjort. 
Med denna potatisbild tänkte jag även berätta att det är ett nytt potatisrecept på väg in här i bloggen. Idag ska göra smakskiga potatisbakelser, perfekt att servera till grillat till exempel. Även när man gör annat än kokar potatisen kan man ju skala den i förväg om man vill bara man låter dem ligga täckta med vatten så att potatisen inte får ful färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar