söndag 31 maj 2015

Världens mest lättbakade nutellabakelse

Världens mest lättbakade goda nutellabakelse
Använder du rektangulära smördegsplattor istället viker du dem dubbla och
nyper ihop kanterna runt om istället. Ingår i EDITHS BÄSTA >> 

Recept
Upptinade smördegsplattor
Nutella
Uppvispat ägg
Mandelflarn
Florsocker

Gör så här:
Klicka ut ca 0,5 dl nutella på varje smördegsplatta 
Nyp ihop plattorna, se bild!
Pensla bakelserna med uppvispat ägg 
Strö över mandelflarn

Grädda mitt i ugnen i 225° i ca 12 min

Låt svalna lite
Pudra över florsocker och servera med vaniljglass

_______________________________________
_____________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

5 kommentarer:

  1. Mums, låter gott.
    Ett snabbt recept man fort kan fixa, tack för det.
    ~M~

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, enklare kan det knappast bli :D Och ändå supergott!!!

      Radera
  2. Alltså, jag och Nutella. Det blir liksom inte bra. Jag är ingen fan av Nutella och är nästan avundsjuk på alla som delar recept och ojar sig över denna hyllade creme. Det ser dock mycket gott ut och jag tänker att jag skulle kunna använda Ikeas choklad-crunch-kräm som jag köpte där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag absolut att du kan göra :D Här hemma är det barnen som är stormförtjusta i Nutella, jag själv har börjat tycka om det mer och mer allt eftersom vi köpt det till barnen. Jag har ett väldigt gott recept på julgodis som är gjort på nutella, nougat och mjölkchoklad. Det har flera som inte är så förtjusta i nutella berättat att de tyckt var jättegott och flera har blivit förvånade när jag berättat att det innehåller nutella. Det är en lite mildare variant än ett recept med enbart nutella som det här. Här finns det receptet >> http://madame-edith.blogspot.se/2014/12/julgodis-nutellacrisp.html

      Skulle vara kul att få höra hur det blev med Ikeas chokladkräm. Berätta gärna om du testar det. KRAM

      Radera
  3. Mmmmm...detta var nästan syndigt gott!

    SvaraRadera