måndag 1 juni 2015

Recept på tzatziki

Men hallå ingen matblogg utan recept på tzatziki eller hur!! Det är så många recept som jag har handskrivna på lösa papper här hemma. Några har jag varit duktig och skrivit in i en receptbok. Ni vet en gammal sönderbläddrad och nerkladdad handskriven receptbok, fylld med favoritrecept som jag fyllt på enda sedan jag flyttade hemifrån för herrans massa år sedan. Jag känner mig redo att börja släppa taget om allt det där handskrivna och oorganiserade nu och istället fylla på de bästa och braiga recepten här på bloggen istället. Även jag använder bloggen när jag lagar mat. Det är bra mycket lättare att hitta här än i pappersröran vill jag lova. 
Därför kommer det nu att bli lite småtillbehör och annat smått och gott som dyker upp här på bloggen. En hel del basrecept som ni säkert har innan men som jag gärna vill ska finnas med här. Till exempel kommer nu då äntligen tzatziki att finnas med i mitt receptregister. Jag ska fixa en ny kategori med som den ska få vara med i, vad ska jag kalla den kategorin? Röror kanske? Funderar vidare på det och återkommer strax med receptet på tzatzikin.
(Ps. det är ingen larv på gurkan på bilden, det är riven gurka, hihi)
Nu finns recept på tzatziki HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar