lördag 20 juni 2015

Midsommar på Liseberg

Sedan flera år tillbaka firar vi varje år midsommar på Liseberg. Roligt och smidigt och helt klart ett av årets höjdpunkter. På första bilden ser ni Fredrik och Ludwig åka en barnattraktion med små flygplan, det är en av de karusellerna som vår treåring gillar bäst :)
Vid barnkarusellerna brukar små lisebergskaniner gå runt och krama barnen, så mysigt! Även om våra killar ser lite tveksamma ut på denna bilden så blev det en bamsestor kaninkram strax efter att jag la ner kameran i väskan. Längst upp till höger åker Tilde flumrider, det är en av de få karuseller som jag tycker är roligt att åka. Bergochdalbanor och att hänga upp och ner eller att falla i rasande fart är inte min grej. Feg är jag och illa mår jag. Flumider är lagom läskigt. Även colorado är kul tycker jag. Och att följa med barnen i barnkarusellerna, till exempel kaninresan är väldigt mysig. Och så älskar jag att bara gå runt och njuta av den härliga och fina miljön det är på Liseberg. Karusellerna är ju jättefina, särskilt barnkarusellerna och blommorna är så fint planterade och genomtänkta. Mycket inspirerande. Jag sätter alltid igång med nya trädgårdsplaner efter jag varit där.
På sista bilden ser ni Fredrik och Ludwig när de åker flumrider, det är Veronicas hår som fladdrar för vinden framför Ludwig. Både Anton och Veronica gjorde oss sällskap och självklart var alla våra fem barn med på midsommarutflykten fast några av dem sprang runt så fort bland karusellerna så jag hann inte fånga dem på bild. Roligt hade de allihop. Vädret under dagen och kvällen var hyfsat fint. Lite regn kom det men en hel del sol också :)

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde dina potatisbakelser till midsommar, suveränt goda, fick skicka med mina gäster hem. Tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojojoj vad roligt!!! Tack för att du berättade ♥ ♥ ♥

      Radera