torsdag 10 september 2015

Hembakat är något att skryta med

Precis som rubriken lyder så tycker jag att hembakat är något att skryta med. Hembakat ska se hembakat ut, med det menar jag att man inte ska sträva efter perfektion. Det kan man ju göra om man är konditor och ska sälja sina bakverk men som hemmabagare tycker jag att man ska vara stolt över att var kaka har sitt eget utseende och att det syns att det ligger handarbete bakom. Det är ju så man ser att det är hembakat. Ska varenda kaka vara perfekt till utseendet, exakt samma färg och exakt samma perfekta form så kan man lika gärna köpa en burk kakor på Ica och bjuda på. Så tycker i alla fall jag. Och som jag skrivit om innan, låt för guds skull barnen vara med i köket om de vill det. Tänk på alla goa kakor de kommer bjuda er på när de blivit stora och har eget hushåll sedan :) Och viktigast av allt, de kommer att klara av att stå på egna ben och behöver inte leva på kondisbesök och micromat som vuxna. Det är en av de bästa efterenheter man kan ge dem om ni frågar mig.
På bilden ser ni ett gäng operfekta rimbobullar, de har fått jäsa länge då jag rörde ut jästen med kall istället för ljummen mjölk. Receptet kommer under morgondagen. Hoppas att vi ses då ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar