fredag 7 oktober 2016

Kladdkaka med turkisk peppar

En riktigt god kladdkaka till er som gillar kombinationen choklad och lakrits
Lakritskladdkaka - Kladdkaka med turkisk peppar

Recept
125 g smör
3 ägg
3 dl strösocker
2,5 dl vetemjöl
5 msk kakao
1 msk vaniljsocker
½ påse turkisk peppar

Gör så här:
Smält smöret. Vispa ägg och strösocker pösigt
Blanda ner vetemjöl, kakao och vaniljsocker
Rör ner det smälta smöret

Häll smeten i en smord springform Ø ca 24 cm
Mortla turkisk peppar ganska fint.
Strö ut hälften över kladdkakan

Grädda mitt i ugnen i 150° i ca 30 min. Tag ut kakan. 
Strö över resten av den krossade turkisk pepparn
Låt svalna i kylen.

Serveras kylskpåpskall med vispad grädde och ev. hallon

______________________________________________________
______________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

2 kommentarer:

  1. Gud vad spännande, efter nästa Sverigeresa ska jag köpa med mig en påse så jag kan testa!

    SvaraRadera