fredag 6 maj 2016

Handskalade räkor till laxen

Jag gjorde en sådan god laxrätt igår med handskalade räkor - Det är något av det bästa jag vet! Det blir ju inte mycket räkor att äta när man skalat dem så det gäller ju verkligen att njuta. Räkorna på bilden är resultatet efter att maken skalat 500 g räkor och kanske provsmakade han någon med, det går ju liksom inte låta bli att göra det :)
Efter middagen stack jag väldigt hastigt iväg till Gränna för att kolla på luftballongflygning. Det var min pappa som skulle upp och flyga, kameran hann jag få med mig i väskan men när jag skulle börja fota var den stendöd. Batteriet slut. Så typiskt.
Jag kom hem ganska sent efter turen till Gränna så bilderna från gårdagens middag kommer jag att jobba med idag. Medan jag gör det så får ni gärna kika på mina andra laxrecept HÄR >> Det finns en hel del att välja på där.

Nu finns receptet på laxgratäng med handskalade räkor HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar