måndag 26 januari 2015

Kladdkaka till sjuka barn

Här är fyra av fem barn hemma idag. Feber, hosta och halsont och allmänt ledsamt är det. Tur att jag hade en bit kladdkaka kvar efter helgen som kan pigga upp lite. Barnen åt inte kladdkakan från ett och samma fat utan bilden är arrangerad. Vi bestämde tillsammans att vi skulle ta en bild till bloggen och då ville dem göra så här. Fjärde sjuklingen ville inte vara med så hans hand syns inte på bilden. 
Just idag känner jag verkligen att det här är en av de stora fördelarna med att arbeta i eget företag. Det är inte en katastrof när barnen blir sjuka. Jobba kan jag göra på kvällen eller till helgen om inte allt hinns med. Jag har inget dåligt samvete inför någon arbetsgivare som väntar otåligt på att barnen ska bli friska igen. Barnen kan bli helt friska innan de återgår till skolan och förskolan så de inte smittar ner sina kompisar och så att de verkligen orkar vara där. Det är frihet tycker jag. En frihet som självklart kostar en slant. Jag hade i nuläget tjänat betydligt mer pengar som anställd men jag hade då också haft betydligt fler krav och förväntningar på mig. Det här passar mig allra bäst just nu när barnen är små. Man kan nog säga att jag köpt mig tid som det så populärt talas om idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar