fredag 12 februari 2016

Daimglasstårta

Glasstårta - Daimglasstårta - Helt galet god och ingår självklart i kategorin EDITHS BÄSTA >>
X-tra bild HÄR >>  och X-tra bild HÄR >>

Recept
2 st dubbeldaim
4 st äggulor
1 dl strösocker
3 dl vispgrädde
1 st marängbotten

Gör så här:
Hacka daimen
Vispa ägg och strösocker pösigt.
Vispa i en annan skål upp grädden ganska hårt.
Blanda samman äggsmeten, grädden och hälften av daimhacket.

Lägg marängbotten i en springform. Häll smeten över marängen.
Strö på resten av daimen. Ställ i frysen i 4 timmar, eller längre!

Låt tina lite och servera tex med nougatsås >>
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________

5 kommentarer:

  1. Vad gott och kanske till och med jag kalarar av att göra den, måste testas =) Önskar en trevlig fredagkväll/ Catta

    SvaraRadera
  2. Hej:-) Den måste jag testa,ser super god ut.Kram/Marie

    SvaraRadera
  3. Den är verkligen suuupergod. Utan att jag just nu kan precis alla recepten från bloggen i huvudet så skulle jag tro att detta kan vara det allra bästa receptet i hela bloggen. Tycker absolut att ni ska testa den :D

    SvaraRadera
  4. Jag har provat den! Fantastiskt god och väldigt enkel!
    Härlig blogg med massa inspiration.
    Nästa recept som ska provas är kladdkakan med dajmgrädden:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt!!! Åh, kladdkaka med daimgrädde är också toppengott :D Den kladdkakan har jag gjort på ett kladdkaksrecept som lyckas varje gång, den blir alltid perfekt kladdig. En väninna till mig gjorde den kladdkakan och glömde bort tiden så kladdkakan var inne för länge i ugnen. Perfekt kladdig ändå :) Lätt att lyckas med med andra ord!

      Radera