söndag 14 februari 2016

Baka baka liten twixkaka

Senare ikväll ska ni få receptet på denna supergoda twixkaka som jag och min yngsta tjej har bakat. Som ni säkert minns så plockade jag tidigare i veckan bort ett recept på en kaka som jag har haft här i mitt receptarkiv. (läs här >>) På den bilden var Fanny med. Det kändes inte så snällt mot henne att plocka bort just den bilden så idag tog vi lite nya bilder, med en ny kaka :D
Första gången jag bakade twixkakor så tyckte jag att botten ( mördegen ) blev lite smulig. Nu har jag ändrat receptet och det blev så mycket bättre, jag känner mig nöjd.
Är det någon av er som bakat twixkakor ? Tyckte ni att botten blev smulig? Med smulig botten eller inte så är de hur som helst helt galet goda! Som en godisbit som smälter i munnen. Jag skriver som jag brukar skriva när jag vill beskriva hur gott något är, det här är ett säkert kort på kalaset och gästerna kommer be om receptet. Det kan jag lova! Vi ses om en stund igen. 
Ha en fortsatt riktigt härlig alla hjärtans dag ♥

Nu hittar ni receptet på twixkakor HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar